모집부문 및 지원자격


  JOB TITLE: CUSTOMER SERVICE EXECUTIVE (CONTRACTOR)

  

  1) JOB DESCRIPTION

  • Handle customers’ medical & security requests on behalf of our clients via phone, email and/or other communication mediums
  • Answer all incoming calls promptly, appropriately and report all medical cases to the relevant persons
  • Interact with customers to provide information in response to inquiries
  • Maintain the transmission document in a clear, accurate and concise format with the correct plan of action
  • Use the case management application for all in/out-bound tasks and actions as per operating procedures

  2) QUALIFICATIONS

  • Fresh Graduates (or Graduates-To-Be) or Under 2 years of experience
  • Customer service related experience preferred 
  • Fluent in both written and spoken English (Bilingual ability is a must)
  • Have flexibility to work on two-shift rosters for 24/7 service : 2교대 일 12시간 근무, 월평균 약 14일 근무
  • Strong interpersonal skills & Multi-tasking ability
  • Customer focused & Proactive attitude
  • Logical thinking to identify potential difficulties and develop action plans
  • Enjoy helping people and solving problems

   회사 소개

 INTERNATIONAL SOS

 International SOS는 글로벌 의료/보안 지원 전문 기업으로, 고객사 임직원의 안전한 해외출장 및 해외근무를 지원하기
 위해 출장/파견 중 발생할 수 있는 다양한 의료 및 보안 이슈에 대한 최적의 지원 서비스를 제공하고 있습니다.

 International SOS는 1985년 설립되어 런던과 싱가폴에 본사를 두고 있으며, 전세계 90여개 국가, 850여개 지역에서
 약 1,600여 명의 의료전문가 및 보안전문가를 포함한 만 천 여명의 직원들이 고객사의 ‘직원 안전 보호의 의무 (Duty of
 Care)’의 실현을 위하여 최선의 노력을 다하고 있습니다. 당사는 365일 24시간 연중무휴인 27개의 지원센터 (Assistance
 Centre)를 운영하고 있으며, 56개의 클리닉 및 8대의 전용 에어 앰뷸런스를 보유하고 있습니다. 또한 전세계 포춘 글로벌
 100대 기업의 83%, 500대 기업의 61%를 포함한 1만 여 고객사가 International SOS 서비스를 이용하고 있습니다.

 International SOS Korea는 1989년 설립되었으며, 현재 약 80여명의 임직원이 근무하고 있습니다.
 당사는 국내 공기업 및 유수 
대기업, NGO 단체 등의 고객사를 위한 해외 의료 및 보안 지원 서비스 업무를 수행하고
 있습니다.

  OUR MISSION

  To be the world’s leading medical and travel security risk services company

  OUR VISION 

  To pioneer the international medical and travel security risk services sector

 

  OUR VALUES 

  PASSION     | We work with passion, entrepreneurial spirit and teamwork to serve our clients and people
  RESPECT    | We treat all our stakeholders with respect and integrity in order to earn their trust
  EXPERTISE | We are committed to apply our professional expertise to deliver great quality services to our clients
  CARE             | We care about the interest of our clients, members & employees and aim to make a real difference to their lives 

 
  
INTRODUCTION VIDEOS 
(링크에 커서 위치 후, 마우스 오른쪽 클릭 ▶ 새탭에서 열기)

  INTERNTIONAL SOS AT A GLANCE ▶ CLICK

  INTERNTIONAL SOS ASSISTANCE CENTRE ▶ CLICK

  WORKING AS A CUSTOMER SERVICE EXECUTIVE ▶ CLICK


  전형절차 및 지원 안내 

 
  전형절차

STEP 1

서류전형

STEP 2

직무 테스트

STEP 3

HR 및 실무진 면접

STEP 4

임원 면접

STEP 5

최종 합격

 
  고용형태    계약직

 전형기간    채용시 마감

 지원방법    International SOS Korea 채용사이트 에서 온라인 지원

             *채용사이트: http://internationalsos.saramin.co.kr

 제출서류    국문 이력서: 채용사이트에서 입력

             영문 이력서 및 Cover Letter: 지원 시 첨부 (MS Word, 1 File)

 우대사항    취업보호 대상자 는 관련 법규에 의거하여 우대합니다

 기타사항    서류전형의 경우 합격자에 한하여 통보

                   제출한 서류가 사실과 다를 경우 입사 취소

                 기타 문의사항은 채용사이트 [질문하기]를 이용해 주시기 바랍니다

   

   WORLDWIDE REACH. HUMAN TOUCH.                                    INTERNATIONAL SOS KOREA LTD.